روش های اصلاح لینک های شکسته مطالب

هنگامی که سایت شما دارای لینک داخلی خراب یا شکسته است به طور معمول ارور 404 خواهد داد. این اتفاق وقتی رخ خواهد داد که لینک های قدیمی با لینک های جدید مطالب ناسازگار یا اینکه آدرس لینک مورد نظر حذف شده باشد.

لینک های شکسته به دلایلی برای وب سایت شما لطمه میزنند. به طور مثال پیوند ها داخلی شکسته شده، توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود و در نهایت به وضعیت رتبه بندی شما آسیب می رساند. این امر  SEO سایت را تضعیف می کند و صاحبان وب سایت ها برای اجتناب هزینه های بالا باید این موارد را رعایت کنند.

علاوه بر این برای بازدیدکنندگان ذهنیت کاربری بد ایجاد می کند . فکر کنید وقتی روی یک لینکی کلیک و صفحه  ” 404 صفحه یافت نشد ” می بینید یه حسی خواهید داشت ؟! حالا تصور کنید که این اتفاق برای بازدیدکنندگان سایت شما بیفتد

 

دقیقا ، لینک های شکسته هیچ سودی برای سایتتان نخواهد داشت.

خوشبختانه، یک ابزار واقعا ساده برای کمک به بررسی لینک های خراب کل وب سایت وجود دارد به طوری که می توانید آنها را به بهترین نحو مناسب شناسایی و  آنها را برطرف کنید.

امروز ما قصد داریم به پلاگین WordPress Broken Link Checker رایگان و بسیار محبوب نگاهی بیاندازیم و ببینید به راحتی از خرابکاری های  SEO جلوگیری می کند.

ما با همراه باشید

 

Broken Link Checker چیست ؟

Broken Link Checker یک پلاگین رایگان وردپرس است که برای نظارت بر وب سایت شما برای لینک های خراب طراحی شده است. پس از تجزیه تمام مطالب سایت شما، Broken Link Checker به صورت جداگانه هر پیوند را بررسی می کند تا ببیند آیا خوب کار می کند یا نه.

 

1. نصب و فعال سازی

 

اولین چیزی که باید انجام دهید برای بررسی برای لینکهای خراب شده،نصب پلاگین Broken Link Checker است . از طریق منو افزونه ها > افزودن کلیک کرده و کلید واژه  Broken Link Checker را سرچ کنید .سپس بر روی نصب کلیک کرده و فعال کنید. حال افزونه اماده نظارت بر روی لینک های شکسته سایت می باشد.

 

2. تنظیمات پیکربندی

پس از نصب و فعال سازی، به تنظیمات > Link Checker برای تنظیم پیکربندی پلاگین بروید.

در برگه تنظیمات عمومی ( general )، می توانید موارد زیر را تنظیم کنید کنید:

Check Each Link : تعریف چگونگی اجرای پلاگین . این امر به تمام لینک های قدیمی اعمال می شود. هر لینک جدیدی که به وب سایت شما افزوده می شود، در اسرع وقت بررسی می شود.

E-mail Notification : تصمیم بگیرید که  اعلانهای ایمیل مربوط به لینک های خراب را می خواهید دریافت کنید ؟ شما همچنین می توانید به اطلاع دیگر نویسندگان محتوا در سایت خود ایمیل ارسال کنید.

Notification E-mail Address : یک ایمیل خاص برای ارسال اعلانها وارد کنید و یا خالی رها کنید تا ایمیل پیشفرض در تنظیمات >  عمومی را به عنوان ایمیل انتخاب کند

Link Tweaks : در اینجا می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید قالب بندی سفارشی CSS را به لینک های شکسته در پست ها اعمال کنید و یا اینکه از پیروی موتورهای جستجو جلوگیری کنید.

Suggestions : گزینه ی جایگزین برای لینک های خراب.

Warnings : تصمیم بگیرید که آیا مشکلات نامشخص یا جزئی به عنوان “هشدار” به جای “شکسته” نشان داده شود.

 

برگه Look for Links in :

 

در قسمت Look for Links، تعیین کنید که در کدام موارد لینک های شکسته را جستجو کند. در اینجا شما دو گزینه دارید.

برای شروع، می توانید برای نظارت افزونه موارد مانند نظرات، زمینه های دلخواه ، گزینه تنظیمات، صفحات و پست ها را انتخاب کنید.

علاوه بر این، شما می توانید جستجوگر لینک شکسته برای نظارت بر پست هایی با وضعیت های مختلف مانند منتشر شده ، زمانبندی شده ،پیش نویس ، خصوصی و .. تنظیم کنید.

 

 

برگه Which Links to Check :

در این بخش،باید شما نوع لینک ها را برای نظارت تعریف می کنید. به عنوان مثال، لینک های HTML، فیلم های یوتیوب ، فیلم های Vimeo  و غیره.

به همین ترتیب شما می توانید یک لیست استثناء ایجاد کنید. در اینجا شما تعریف می کنید که لیستی از کلمات تعریف شده توسط Broken Link Checker به عنوان استثنا قرار داده شود.

 

 

برگه Protocols and APIs :

 

در قسمت پروتکل ها و API ها، با استفاده از HTTP اصلی، API یوتیوب، API MediaFire و API RapidShare، پیوندها را بررسی کنید. شما می توانید برخی یا همه را هنگام پیکربندی این بخش از افزونه انتخاب کنید.

 

برگه Advanced :

 

 

این بخش تعدادی از تنظیمات مختلف را ارائه می دهد:

  1. لینک هایی که برای بارگذاری بیشتر از X ثانیه دارند را به عنوان “شکسته” علامت گذاری کن
  2. لینک را به طور مداوم در حالی که داشبورد باز میکنید و یا هر ساعت در پس زمینه اجرا کند
  3. ابزارک داشبورد را برای کاربران خاص نمایش دهید
  4. نمایش فعالیت های لینک مانند Edit URL، Unlink، Not Broken، Dismiss، Recheck و Fix Redirect
  5. مدت زمان اجزای جستجوگر لینک قبل از توقف آن
  6. فعالسازی ثبت تاریخچه وقایع و تعریف محل فایل آن

 

3. نظارت بر سایت

پس از پیکربندی کلیه تنظیمات طبق نیازهایتان ، به برگه تنظیمات عمومی بروید و وضعیت سایت رو مشاهده کنید

 

4. اصلاح لینک های شکسته

به عنوان مثال، من یک پست ایجاد می کنم که شامل یک پیوند شکسته تا به شما نشان دهم که دقیقا چطور با Broken Link Checker آن را اصلاح کنید.

در این مثال، من آدرس پلاگین Broken Link Checker  در مخزن وردپرس اشتباه وارد کردم. بلافاصله، جستجوگر Broken Link این مورد پیدا کرد و آن را به عنوان یک تغییر مسیر مشخص کرد.

 

با کلیک بر روی گزینه edit قادر به اصلاح لینک شکسته هستم و به صورت اتوماتیک بر روی لینک شکسته اعمال می شود.

این بخش از مسیر ابزارها > Broken Links قابل مشاهده است.

در مثال دوم من  از آدرس “www.brokenlinkchecker.com” استفاده می کنم، میدانم این که URL معتبر نیست. و در اینجا نیز برای من نمایش داده می شود.

 

باز هم، گزینه هایی برای حل این مشکل داریم:

 

Edit URL : این به شما این امکان را می دهد که آدرس لینک شکسته را تغییر دهید. اگر لینک در وب سایت شما بیش از یک مکان ظاهر شود، تغییر URL به تمام موارد در سایت شما اعمال خواهد شد.

Unlink : پیوند شکسته را حذف کنید، اما متن پیوند را نادیده نگیرید.

Not broken : این گزینه به شما اجازه می دهد تا به صورت دستی یک پیوند “شکسته” را به عنوان کار کردن درست لینک در نظر بگیرید. گاهی اوقات دنیای اینترنت لینک هایی به صورت شکسته دیده میشوند. این گزینه به شما این امکان را می دهد که وضعیت “شکسته” را از بین ببرید، زمانی که می دانید آدرس معتبر است.

Dismiss : با کلیک بر روی این لینک از هر دو بخش شکسته و ریدایرکت پنهان می شود

Recheck : هر لینکی را که اصلاح کرده اید، مجددا بررسی کنید تا مطمئن شوید که معتبر شده است.

 

 

نتیجه گیری

 

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تمام پیوندهای وب سایت وردپرس شما به درستی کار میکنند و از لحاظ سئو و موتور های جستجو مشکلی وجود ندارد.

متأسفانه، شما به طور منظم  نمی تواننید مطالب , نظرات و .. وبسایت خود نگاه کنید، تا اطمینان حاصل کنید که پیوندها هنوز هم بدرستی کار میکنند (غیر ممکن است!)، احتمالا نمیدانید لینکی خراب شده تا زمانیکه بازدید کننده سایت به شما اطلاع می دهد . با این حال، به راحتی میتوانید از  آسیب به SEO سایت جلوگیری کنید.

اگر شما به دنبال یک راه آسان برای نظارت بر لینک های داخلی و خارجی وب سایت خود هستید، من توصیه می کنم با استفاده از Broken Link Checker  و کمترین تنظیمات همه لینکهای شکسته را بلافاصله برطرف کنید.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.