راهنمای سئو در سال ۲۰۱۴

راهنمای ۲۰۱۴ سئو : الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، محتوا و اقتدار

در ماه نوامبر به سر می بریم، یعنی زمان معرفی راهنمای سالانه سئو برای سال بعد! اگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ، بازاریابان اینترنتی و متخصصین سئو را ببیشتر بر محتوا و اقتدار متمرکز کرده و برای همه چنین سوالی پیش آمده است که این الگوریتم جدید چه معنایی در مرتبط بودن کلمات کلیدی و لینک لینک بیدلنیگ دارد.

در همین زمان، به نظر می رسد، متخصصین سئو در کار کردن با بینگ نیز به مشکل برخورد کردهه باشند. به نظر من، امسال، کتابچه باید دو بخش داشته باشد. امروز، من در مورد مرغ مگس خوار و استراتژی محتوایی صحبت می کنم. و در ماه بعد، من به مسایل رسانه های اجتماعی، محلی، موبایلی، بین الملل و دیگر مسایل مهم خواهم پرداخت.

الگوریتم

به خاطر خود گوگل و تعداد زیادی محقق هوشمند،  ما امروزه اطلاعات بیشتری در مورد الگوریتم جست و جو می دانیم. البته، گوگل، خواسته های خود را از بازاریابان را اعلام کرده، اما باقی مسایل را به طور محرمانه نگه داشته است. در واقع، هر چیزی که بین ثبت یک کواری و دیدن نتایج جست و جو رخ می دهد، در هاله ابهام قرار گرفته است.

اطلاعات موجود از سه منبع بدست می آیند:

۱ – چیزی که گوگل به ما اعلام می کند

گوگل به دنبال کمک خالصانه است. به همین دلیل، اطلاعات مفید و ارزشمند زیادی را ارائه می کند که برای سئوی موثر،  الزامی هستند.  نقطه نظر گوگل بسیار خوب با عملکردهای صحیح بازاریابی مطابقت دارد، بنابراین  توجه کردن به توصیه های این شرکت، بسیار ارزشمند خواهد بود.  یکی دیگر از دلایل الزام به شنیدن صحبت هایشان، این است که هر وقت گوگل در مورد استفاده از بهترین روش ها صحبت کرده است،  همیشه روش های بهینه سازی دستکاری شده، توانسته است به نوعی گوگل را دور بزند. اما هر بار، این موتور جست و جو تطابق بیشتری در تشخیص و جریمه کردن وب سایت های اسپم کننده، دارای اقتدار تقلبی و دستکاری رتبه بندی، ناشرین محتواهای کم کیفیت یا متخلفین از اصول خدمات رسانی گوگل پیدا کرده است.

از طرف دیگر،  فرض کنید که هر بار سخنگوی گوگل چیزی را در مورد الگوریتم افشا یا بهترین عملکردها را پیشنهاد می کند، حتما هدفی از این کار دارد.

گوگل می خواهد، دیدگاه شرکت از نظر ارائه انواع خاص نتایج جست و جو را ارتقا داده و از سایر انواع نتایج پیشگیری کند.  با اینکه ساخت یک الگوریتم  برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن،  بسیار الزامی است،  گوگل از مدل تبلیغات خود استفاده کرده و شرکت ها را متقاعد می سازد تا محتوای خود را طوری بسازند که گوگل می خواهد(از نظر موضوع، کیفیت نوشتن و قابلیت خزیدن).

افراد سخنگوی شرکت نیز افرادی  آموزش دیده و مجهز هستند. آنها می دانند چه چیزی را باید بیان کرده و چه چیزی را نباید.  این نمونه ای عالی از شرکتی است که کارمندان آن حین همکاری در یک فضا، علاوه بر حفظ ایده ها و نظرات شخصی،  یک پیام منسجم را نیز بازتاب می دهند.

۲ – مشاهده

تقریبا تمامی مطالبی که در مورد رتبه بندی سئو می دانیم، از تجربه و مشاهده ناشی می شود.  برای همین است که من سئو را یک هنر می دانم: بخشی هنر و بخشی علم.  ما به عنوان متخصص سئو،  به تجربیات منفی و مثبت یکدیگر نیاز داریم تا بتوانیم الگوها را کشف کرده و اهمیت هر کدام را درک کنیم. برای مثال، درک اینکه کدام نوع محتوا، بیشترین لینک ها یا اشتراک گذاری را در شبکه های اجتماعی به همراه دارد، بیشر به یادگیری از تجربیات فردی و تجربیات دیگران مربوط می شود تا تست کردن.

در گذشته، اکثر مشاهدات با هدف شکست دادن الگوریتم جست و جوی ارگانیک گوگل انجام می شد. این مسئله باعث بوجود آمدن روش هایی مثل چرخ لینکی، شبکه های محتوا و چرخش محتوا شد. با گذشت زمان، مشاهدات کمتر به حیله زدن توجه داشته و بیشتر به عملکردهای بهینه می پرداخت.  افراد به دنبال جواب چنین سوال هایی بودند که کدام نوع موضوعات برای سایت های B2B  و B2C عمل می کند، یا اینکه چطور صفحه محصولات “ارزش رتبه گرفتن” پیدا کرده و یا اینکه چطور بازدیدکنندگان را بدون صدمه زدن به سئو، ردیابی کرد.

۳ – تعیین رابطه

تست های تعیین  رابطه بسیار جذاب هستند. متخصصین، جملات گوگل در مورد جست و جو و مشاهده متخصصین سئو را بررسی کرده و رابطه ها را کشف می کنند. آنها HTML، رسانه های اجتماعی، الگوهای محتوا را کاملا بررسی کرده و به دنبال هر چیزی هستند که بتوان از آن رابطه بیرون کشیده و سنجش کرد.

شما باید تمام سیگنال های احتمالی را دسته بندی کرده، داده های زمان ها و نقاط متفاوت را سنجیده، آنها را با رتبه بندی و یا ترافیک سایت مقایسه کرده و سپس نتیجه را منتشر کنید.  حتی در واضح ترین هشدارها نیز، وجود رابطه به معنای وجود علت نیست.  برای همین است که مطالعات کشف رابطه بسیار معروف و ارزشمند هستند.

مرغ مگس خوار

بگذارید به مرغ مگس خوار، الگوریتم جدید گوگل نگاهی داشته باشیم. با اینکه الگوریتم بر ۹۰ درصد نتایج تأثیر گذاشته است، گوگل مرغ مگس خوار را  – که کاملا الگوریتم قبلی را جایگزین می کند – یک ماه قبل از اعلام کردن به ما اجرا کرده بود.  هیچ کسی حتی متوجه هم نشد.

یکی از دلایلی که متخصصین سئو شاید این مسئله را متوجه نشده باشند، به این خاطر است که مرغ مگس خوار بزرگترین تغییر در کواری های طولانی محسوب می شود.  کوار یهای بسیار زیادی در دسته طولانی قرار می گیرند؛ اما هر کواری، فراوانی کمی دارد.  به علت حجم کم جست و جوف  به علاوه، عدم ارائه داده های کلمات کلیدی توسط گوگل،  باعث شده است که نتایج ضعیف، به راحتی به پایین ترین رتبه ها سقوط کنند.

این با جملات گوگل در مورد تأکید جدید بر یکی کردن معنای عبارت ها با مفهوم جملات، به جای یکی کردن کلمات کلیدی کواری ها با اسناد، در یک راستاست.

من فکر می کنم، دلیل واقعی که افراد متوجه مرغ مگس خوار نشدند،  این بود که  علاوه بر جدید بودن این الگوریتم،  شباهت های زیادی با مدل قدیمی خود دارد.  وقتی در مورد الگوریتم جست و جوی گوگل صحبت می کنیم،  در واقع، ما در رابطه با مجموعه ای از فرمول ها صحبت می کنیم. هر سال، گوگل صدها تغییر در الگوریتم خود ایجاد می کند. فرض کنید که  تمام این تغییرات هر ساله روی هم انباشته می شوند.  بعضی از این تغییرات، در واقع بازنویسی  تغییرات قدیمی هستند.  اما بعضی از آنها کاملا جدید هستند.  با انباشته شدن تغییرات، کل مجموعه نیز پیچیده تر شده و از بهینه سازی آن کاسته می شود.

منطقی است که گوگل بتواند تمامی بخش ها را سازمان دهی کرده و تعداد زیادی فرمول را با هدف بهینه سازی، با هم ترکیب کرده، سازمان دهی کرده، و مسیری را برای بهبود در آینده باز کند.  بگذارید این کار را خانه تکانی یا خانه داری بنامیم.  شاید این تنها یک گمانه زنی باشد،  و کل مجموعه پیچیده تر شده و بهینه سازی آن کمتر شود.

یکی دیگر از خصوصیات مرغ مگس خوار این است که باعث می شود آپدیت های آینده را راحت تر تست کرده و آنها را به الگوریتم اضافه کرد. در هر محیطی، افراد تنها می توانند تعدادی محدود از مسایل را تست کنند. بعد از تست کردن زیاد، آنقدر اوضاع به هم ریخته می شود که دیگر نمی توانید نتایج را ارزیابی کنید.  من مطمئن هستم که گوگل لیست طویلی از بهبود دارد که باید آنها را امتحان کند. مرغ مگس خوار نیز با هدف اجرای چنین لیستی طراحی شده است.  متعجب نشوید اگر  مرغ مگس خوار به گوگل کمک کند در آینده سریعتر  و به دفعات، تغییرات را اعمال کند.

بنابراین، وقتی مرغ مگس خوار باعث اضافه شدن آپدیت های جدید می شود – واضحا،  بسته به توانایی تعریف و برخورد با موضوع –  من انتظار دارم که  هدف الگوریتم، سازمان دهی دوباره، بهینه سازی و  تنظیم پیش زمینه برای بهبودهای آینده است.

استفاده کردن از الگوریتم های جست و جوی فعلی

در نقطه نظر یک متخصص سئو،  محتوا و اقتدار اهمیت ویژه ای دارند.

محتوا

وقتی مسئله محتوا در میان باشد،  تمایز ایجاد کردن در هر مفهوم و استفاده از استراتژی محتوای چهار نقطه ای،  از اصول کلیدی محسوب می شود.

استفاده از مفاهیم

ساده ترین راه، بررسی محتوای فعلی و اطمینان از این مسئله است که  عبارت های استفاده شده در آنها با نحوه تفکر و جست و جوی افراد همخوانی دارد.  برای مثال، به جای استفاده از عبارت Centurylink – Quick Bill Pay you بهتر است از عبارت Pay Your Centurylink Bill Online را استفاده کنید.

سایت های زیادی، مخصوصا سایت های تجاری،  از عناوین سریع و بدون فکری استفاده می کنند که در آن تنها به کلمات کلیدی توجه شده و هیچ عبارت کلیدی وجود ندارد. آنها باید عناوین کامل تری را تست کرده و ببینید که آیا ترافیک افزایش پیدا می کند.  عبارت های خلاصه شده،  که در بین وب سایت ها، محبوبیت دارند، می توانند باعث محدود شدن توانایی موتور های جست و جو در پردازش کردن زبان های معمولی می شوند.

هر بخش را متمایز کنید!

بر هر بخش از محتوای موجود در مفهوم خاص تمرکز کنید.  یک استراتژی محتوای سئوی معروف، نوشتن   صفحه ای ده موضوعی برای کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی است. سپس شما محتوای بیشتری را تولید می کنید که به آن صفحه مربوط می شود و در آنها از تکست انکور بهینه سازی شده استفاده می کنید.  با اینکه، این کار می تواند  موثر باشد،  مطمئن باشید که هر صفحه که از محتوا حمایت می کند(بخشی از محتوا را توضیح می دهد)،  باید بر مفهوم خاص خود نیز تمرکز داشته باشد.

اگر شما به پنج روش متفاوت در مورد یک موضوع  مطلب بنویسید و آنها را به یک مقاله کوتاه لینک دهید، اگرچه به دنبال رسیدن به رتبه های بالاتر هستید، اما خطر را به جان می خرید. زیرا ممکن است موتورهای جست و جو نتوانند مرتبط ترین مطلب را تشخیص دهند.

استفاده کردن از  سیستم های مدیریت پروژه، یکی از مثال هایی است که می توانید در روش قبلی استفاده کنید.  با اینکه ممکن است حمایت کردن از صفحاتی که با هم همخوانی ندارند، غیرممکن باشد،  آنها باید  کاملا مجزا بوده و خود نیز نسبت به سایر مطالب متمایز باشند.  ممکن است شما مقالاتی مثل اساس مدیریت پروژه سریع و اساس مدیریت آبشاری را  نیز قرار دهید.

بهترین عملکردهای مدیریت پروژه را با مقالاتی مثل کلاس اول مدیریت پروژه یا اساس مدیریت پروژه حمایت نکنید. زیرا این موارد دقیقا یک چیز را توضیح می دهند.  قبلا، این  صفحات به طور جداگانه می توانستند کلمات کلیدی متفاوت را هدف بگیرند، اما امروزه، گوگل می داند یا توانایی بهتری در درک یکی بودن این مطالب پیدا کرده است.

وقتی موتور جست و جو از کلمات و عبارت ها به سمت مفاهیم حرکت می کند، تکرار یک موضوع با استفاده از کلمات کلیدی متفاوت، اثربخشی خود را از دست خواهد داد. در واقع، شما باید از خود سوال کنید که آیا نوع استراتژی می تواند مدل های پاندا را تحریک کند، زیرا تجربه کاربری خوبی به همراه نخواهد داشت.

از استراتزی محتوای چهار نقطه ای استفاده کنید

وقتی شما به ترافیک جست و جوی ارگانیک به عنوان فایده ثانویه تولید محتوای خوب و  محبوبیت فکر می کنید، درک اثربخش بودن استراتژی محتوای چهار نقطه ای  بسیار راحت تر خواهد بود.

با اینکه، این روش همه فن جریف محسوب می شود،  محدوده پنجم و ششم محتوا نیز وجود دارد که می تواند برای تجارت شما منطقی باشد.

با اینکه، بسیاری از  تجارت های الکترونیکی  در این سه حیطه عملکرد خوبی دارند، بسیاری از سایت ها، آموزش، اطلاعات و منابع ندارند.  این ها محدوده هایی هستند که سایت ها می توانند کلمات کلیدی را در آنها هدف گرفته و با رشد آگاهی و اعتماد، به اقتدار دست پیدا کنند.  وقتی این روش به درستی انجام شود، هم سئو و هم بخش بالایی قیف بازاریابی، تغذیه خواهند شد و در نتیجه اقتدار بدست خواهد آمد.

اقتدار

لینک ها هنوز نیز به عنوان ارزشمندترین بخش  در سیگنال های  اقتدار سئو محسوب می شوند.  طی سه سال گذشته،  هم موتورهای جست و جو و هم متخصصین سئو توضیحات زیادی در مورد سیگنال های اقتدار  در رسانه های اجتماعی بیان کرده اند. با اینکه، رسانه های اجتماعی دارای اهمیت بوده و موتورهای جست و جو به سمت فعلی حرکت می کنند،  هنوز این کانال، به اندازه کافی عمیق نیست.  به نظر می رسد، سخنگوی گوگل  از اشتیاق اولیه خود عقب نشینی کرده اند.  به نظر می رسد که مسایل به اندازه کافی که موتورهای جست و جو می خواهند، رشد نمی کنند.

اما من هنوز  از این مسئله حمایت می کند که حضور قوی در رسانه های اجتماعی اصلی(فیس بوک، گوگل+،  لینکداین، پین ترست،  تویتر و یوتیوب)، برای تجارت شما مفید خواهند بود.   البته بهتر است شما در شبکه های کوچکتر و سایت های نیچ نیز شرکت داشته باشید. شاید بتوانید در آنها نیز مخاطبین را پوشش دهید.  البته،  شبکه های اجتماعی را فراتر از لینک سازی ندانید.  با نویسندگان و ناشرین محتوا تماس برقرار کنید؛ از آنها بخواهید تا شما را بیان کرده و لینک شما را به مقالات و محتوای شما اضافه کنند.   جریان مداومی از محتوا تولید کنید که ارزش لینک سازی دارند.

رسانه های اجتماعی => ایجاد مخاطب

ایجاد رابطه و سوال => لینک سازی

فرض نکنید که تویت کردن در تویتر و لایک در فیس بوک باعث ایجاد لینک برای شما می شود. اکثر اعضای رسانه های اجتماعی منتشر کننده محتوا نیستند. بسته به صنعت یا نیچ شما،  این می تواند شامل افراد تأثیرگذار  در رسانه های اجتماعی بوده یا نباشند. تنها زمانی تجارت شما از رسانه های اجتماعی لینک می گیرد، که اخبار شما را نسبت به محصول جدیدتان  پوشش دهد. برای این مورد نیز باید بسیار خوشبخت باشید، و بازهم احتمال شکست خوردن در رقبا وجود دارد.

شاید شما شنیده باشید که گوگل برندها را ترجیح می دهد و اقتدار را بر اساس بیان نام برند در رسانه های اجتماعی ارائه می کند. من مطمئن هستم که گول بانک داده های وسیعی از نام برندها دارد و روشی برای تشخیص برندهایی که معروف می شوند، دارد. اا، اگر شما جریان مداوم از تویت در هر بار که مقاله در بلاگ منتشر می کنید نداشته باشید، احتمال اینکه برند شما بیش از حد کوچک یا ضعیف باشد، بسیار بالاست و شما رتبه بندی بالایی در مقایسه با برندهای بزرگ نخواهید داشت. بهتر است این مسئله را در زمان درخواست لینک و خواننده در نظر داشته باشید.

مطمئن شوید که  یک برنامه لینک سازی بین المللی را اجرا کرده اید.

معماری و URL ها

در این نقطه، پیشنهاد من به معماران وب این است که آینده نگر باشد.  شما بهتر است از یک معماری ساده و منطقی استفاده کنید،  معماری که شبیه جداول سازمانی است.  تا زمانی که شما یک تجارت یا سایت رسانه ای عظیم نشده اید، تمامی صفحات باید تنها با چند کلیک ساده از صفحه اصلی قابل دسترسی باشند.

همین مسئله برای URL ها نیز صدق می کند؛ من هیچ تغییری را پیش بینی  نمی کنم.  URL ها باید ساده بوده و افراد توانایی خواندن آن را داشته باشند.  پارامترها را کاهش داده یا کاملا از بین ببرید، اما اگر از پارامتر استفاده می کنید، انسجام را رعایت کنید.

کانونی ها(Canonicals)

تابستان گذشته، گوگل با بیان اینکه دیگر نگران محتوای تکراری نباشید، یک نکته را مشخص کرد. البته، گوگل  تنها موتور جست و جو نیست، پس مسایل غیر قانونی بودن محتوا را فراموش نکنید.  باز هم مطمئن شوید که صفحه یک URL خاص داشته و از رویکردهای قانونی برای نشان دادن URL صحیح استفاده می شود. اگر شما از  پارامتر استفاده می کنید، تنظیمات ابزار وب مستر خود را در گوگل و بینگ بررسی کرده و این پارامترها را برای تمام لینک های خود ثابت نگه  دارید.

ماه بعد، من بازنگری بر محورهای متفاوت جست و جو خواهم داشت و توصیه هایی در این رابطه بیان ارائه می کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.