بهترین ابزار و افزونه های سئو برای وردپرس در سال ۱۳۹۷

6 افزونه و ابزار سئو برای وردپرس که در سال 1397 باید داشته باشد
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بخش مهمی از بازاریابی آنلاین است. اگر شما وبسایت خود را برای موتورهای جستجوی محبوب مانند Google، Yahoo، Bing و غیره بهینه سازی نکنید، نمیتوانید از وبلاگ یا وب سایت خود انتظار داشته باشید که در نتایج موتور جستجو خوب باشد و موقعیت خوبی در نتایج موتور جستجو داشته باشید.

 

1. WordPress SEO By Yoast

 

WordPress SEO by Yoast یک پلاگین محبوب WP SEO است که توسط میلیون ها کاربر وردپرس در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. این پلاگین در سال 2007 راه اندازی شد و از آن زمان به بعد بطور چشمگیری ارتقا یافت.

در حال حاضر که در حال نوشتن این پست هستیم، افزونه دارای بیش از 5 میلیون فعال سازی است.

WordPress SEO by Yoast یک ابزار جستجوگر همه جانبه است، این افزونه یک راه حل گسترده برای نیازهای مختلف صفحه جستجو در SEO ارائه می دهد. که به شما اجازه می دهد که متا تگ، عنوان و کلمه کلیدی را برای هر پست در سایت خود اضافه کنید.شما همچنین می توانید URL های کانونی را برای سایت خود تنظیم کنید و از محتوای دوگانه جلوگیری کنید.
علاوه بر این، افزونه به شما اجازه می دهد عناوین سفارشی برای صفحه اصلی، دسته بندی محصولات، آرشیو ها و صفحات دیگر خود را بنویسید. حتی اگر شما نیاز به اضافه کردن نقشه های سایت، کارت های توییتر و ابرداده گراف را باز کنید، می توانید این کار را به سرعت با پلاگین SEO انجام دهید.

WordPress SEO توسط Yoast در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه می شود. نسخه پرمیوم به شما برخی از ویژگی های پیشرفته مانند ویدئو SEO، اخبار جستجوگرها، WooCommerce پسوند، و غیره را میدهد.

2. Google Keyword Planner

 

Google Keyword Planner یک ابزار رایگان از Google است.
شما نمی توانید ابزاری بهتر از این پیدا کنید تا بینش مناسب درباره جستجوهای Google را دریافت کنید. این ابزار به شما اجازه می دهد تا بدانید که کدامیک از موضوعات مورد نظر در جستجوی گوگل همراه با حجم جستجو، رقابت و پیشنهاد شده است.
به عنوان مثال، اگر شما در این ابزار کلمه کلیدی “شهر تهران” را جستجو کنید، آن به شما نشان می دهد که حجم جستجو برای این کلیدواژه همراه با سایر جستجوهای محبوب دیگر در مورد شهر تهران چه بوده است.

با استفاده از این ابزار، نه تنها جستجوی ترافیک را دریافت می کنید، بلکه ایده های کلیدی جدید نیز دریافت خواهید کرد. هدف اولیه این ابزار این است که به تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی مناسب برای کمپین تبلیغات خود را انتخاب کنند.از نقطه نظر SEO، این ابزار می تواند به شما در دستیابی به کلمات کلیدی بالا برای سایت شما کمک کند.

3. SEMrush

 


آیا می خواهید ببینید که کدام کلمات کلیدی برای رقبای شما بیشتر کار می کنند؟ اگر جواب شما مثبت است! SEMrush چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

این یک ابزار بسیار مفید جستجو برای کلمات کلیدی سودآور از رقبای خود است. این ابزار توسط وبلاگ نویسان متعدد و صاحبان وب در سراسر جهان برای بهینه سازی سایت های خود و ایجاد محتوای مفید برای مخاطبان خود استفاده شده است.

این ابزار به شما کمک می کند بینش، تجزیه و تحلیل از رقبای خود را جمع آوری کنید. شما می توانید استراتژی های آگهی رقیب ، کلمات کلیدی و نسخه های آگهی را تجزیه و تحلیل کنید. شما همچنین می توانید بدانید که کدام وب سایت می تواند به سایت شما لینک های بهتر را بدهد.

علاوه بر این، SEMrush شما را بر اساس کلمات کلیدی عالی که نتایج موتور جستجو بالا رتبه بندی می کند هدایت می کند.اگر شما نیاز به این دارید تبلیغات خود را محلی کنید، این ابزار بسیار مفید خواهد بود.

4. Rel NoFollow Checkbox

 


Rel NoFollow Checkbox یکی دیگر از افزونه های رایگان SEO برای سایت های وردپرس است که به شما اجازه می دهد ویژگی attribute ‘nofollow’ را به لینک خارجی در وب سایت خود اضافه کنید. افزونه یک کادر کوچک در لینک درج / ویرایش در ویرایشگر پست اضافه می کند.

هر زمان که یک پیوند خارجی به سایت خود اضافه می کنید، یک جعبه در پنجره لینک درج / ویرایش مشاهده خواهید کرد. اگر شما نمی خواهید اعتبار لینک خارجی را در سایت خود قرار دهید، باید این کادر را علامت بزنید. این به همان سادگی است.

تصویر بالا را ببینید

5. Broken Link Checker

 

بسیاری از صاحبان وب نمی دانند که لینک های خراب می توانند آسیب جدی به وب سایت های خود بزنند. نه تنها از دیدگاه کاربر تجربه بدی هستند، بلکه به رتبه بندی Google شما نیز آسیب می رسانند.

اگر وب سایت شما از موضوع لینک خراب رنج می برد، احساس نا امیدی نکنید. پلاگین Check Link Checker شما می تواند به شما کمک کند. این پلاگین رایگان وردپرس به شما اجازه می دهد لینک های شکسته در سایت وردپرسی خود پیدا کنید.

این افزونه قابلیت پیگیری لینک های خراب در صفحات، پست ها و نظرات را دارد. شما به راحتی می توانید پیوندهایی که از دست رفته یا کار نمی کنند پیدا کنید.
بهترین بخش این ابزار جستجوگر این است که یک اطلاعیه خودکار در لینک های خراب شده در سایت خود را مستقیما بر روی پنل وردپرس یا شناسه ایمیل شما می گذارید.

به غیر از این، افزونه بسیار قابل تنظیم است و موتورهای جستجو را از ذخیره پیوندهای خراب متوقف می کند. اگر می خواهید لینک های شکسته را به صورت دستی پیدا کنید، می توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید از فیلتر های مختلف برای پیدا کردن لینک های شکسته مانند متن های لنگر، URL و غیره استفاده کنید.
لینک های خراب را می توانید مستقیما از صفحه افزونه ویرایش کنید که این بدین معنی است که شما نیازی به صورت دستی به هر صفحه ای سر بزنید و مشکل لینک های خراب را برطرف کنید.

6. Open Site Explorer

 

Open Site Explorer یکی از پرطرفدارترین ابزار چک کردن لینک ها در بازار است. این برنامه توسط Moz توسعه یافته است که به شما کمک می کند لینک ها و سایر اطلاعات را برای هر نام دامنه در سراسر جهان بررسی کنید.

این ابزار به شما اطلاعاتی در مورد اینکه متون لنگر و لینک های یک نام خاص دامنه را به شما می دهد، اطلاعاتی می دهد.

Open Site Explorer به شما اجازه می دهد تا بهترین فرصت ایجاد لینک را از رقبای خود پیدا کنید.این ابزار همراه با دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه می شود.در نسخه رایگان جستجوهای روزانه محدود است. اگر می خواهید ویژگی های کامل این ابزار را داشته باشید، باید مجوز Moz Pro را خریداری کنید که به شما ابزارهای دیگری نیز می دهد.

حرف آخر

این ها چند افزونه شناخته شده سئو و ابزارهای مورد استفاده میلیون ها صاحب وب هستند. با این حال، شما نیازی به استفاده از همه آنها ندارید، زیرا هر ابزار به طور متفاوتی کار می کند. پیشنهاد میکنیم که یکی از مواردی را که بهترین نیازهای SEO شما را برآورده می کند را انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.