استراتژی های اساسی سئوی وردپرس

شخصی که یک وبلاگ وردپرس، فروشگاه اینترنتی یا هر نوع وبسایتی را دنبال می کند، به دنبال جذب ترافیک بیشتر است. با توجه به اینکه اکثر وبسایتها به موتورهای جستجو وابسته هستند تا ترافیک را جذب کنند، نیاز به این دارند تا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند و بر روی استراتژی های SEO خود تمرکز کنند. نه تنها خوانندگان و کاربران باید بتوانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، بلکه باید موتورهای جستجو را نیز وبسایت شما را دنبال کنند که سایت شما را بهینه کنند.

عوامل زیادی برای بهبود سئو و معرفی به موتورهای جستجو وجود دارد. ما در این پست، پنج اصل ضروری برای استراتژی هایی که موتور های جستجو دارند را پوشش می دهیم که شما می توانید بروی آن ها تمرکز کنید تا وب سایت خود را بهینه کنید.

 محتوای سایت پادشاهی برای SEO است

هیچ شک و تردیدی در این مورد وجود ندارد – محتوا پادشاه است. رهبران بازار محتوا 7/8 برابر ترافیک سایت نسبت به غیر رهبران تجربه می کنند.

هرچند که این به تبلیغات شما بستگی دارد، وقتی خوانندگان به وبسایت شما می آیند، به دنبال اطلاعاتی هستند که برای آنها مفید است. اگر آن اطلاعات را در وب سایت شما پیدا نکنند، میزان نتیجه بازدهی می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجو آسیب برساند. هنگامی که مطالب و محتوای مناسب در وبسایت قرار می دهید، آن را به عنوان یک منبع قابل اطمینان از اطلاعات به شما تلقی می کند. به این ترتیب، امیدواریم بازدیدکنندگان به سایت شما بازگردند و زمان بیشتری را با محتوای سایت شما درگیر کنند (توجه داشته باشید: موتورهای جستجو تعداد بازدیدکنندگان تکراری را به عنوان یک افزونه شمارش می کنند).

برخی از نکات در هنگام ایجاد محتوای با کیفیت را در ذهن داشته باشید:
• هر گونه نمایش بصری مانند عکس ها، فیلم ها، infographics به نفع خوانندگان است.
• موضوع خود را انتخاب کنید و محتویات معتبر را برای آن بنویسید.
• موتورهای جستجو همچنین نظرات، بررسی ها و نقدهای شما را دریافت می کنند. از این رو، با خوانندگان خود تعامل داشته باشید.
• به نوع محتوایی که باید ایجاد کنید توجه داشته باشید،که محتوای جدیدی باشد.به نیازهای مخاطبان خود را گوش کنید و نیازهای آنها را درک کنید. از رسانه های اجتماعی برای پیگیری روند و تنظیمات مخاطبان خود کمک بگیرید.
• محتویات موجود را به طور مرتب بروز کنید و مطالب قدیمی را با لینک های جدید، اطلاعات و آمار جدید به روز کنید.
• لینک به محتوای دیگر در وب سایت شما.
• از وبلاگ نویسان مهمان و نویسندگان داوطلبان کمک بگیرید.

 استفاده از کلمات کلیدی مناسب

هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت شما نیاز به استفاده از کلمات کلیدی دارید. آن کلمات کلیدی که کاربران در موتور جستجوی تایپ میکنند. بنابراین قبل از انتشار، ایده خوبی است که زمان بیشتری را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تمرکز بر چند مورد مربوط به محتوا که ایجاد می کنید و مخاطبان خود نیز داشته باشید تمرین کنید. این کلمات به خوانندگان شما و همچنین موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بیشتری از محتوای سایت شما داشته باشند. محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو بر اساس ارتباط آن با کلمات کلیدی مورد استفاده خواننده قرار می گیرد.

آنچه در جستجو مهم است، کیفیت کلمات کلیدی و توزیع در محتوا است. دو نوع از کلمات کلیدی باید در نظر گرفته شود – کلمات کلیدی کوتاه و کلمات کلیدی طولانی. کلمات کلیدی طولانی تر توصیفی هستند (مانند “راهنمای آسان سئوی وردپرس برای مبتدیان”) و مهم است که آنها را با کلمات کلیدی کوتاه (“سئوی وردپرس”) مطابقت دهید. تمرکز بروی کلمات کلیدی طولانی می تواند به نتایج بهتری منجر شود.

ابزارهای کلیدی تحقیقاتی زیادی وجود دارد که می تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی بهینه کمک کند – Google Trends، SEMrush، Moz و KWFinder برای چند نام.
هنگامی که کلید واژه های بهینه را شناسایی کرده اید، آنها را در صفحه خود قرار دهید یا عنوان پست ، URL صفحه، نام فایل ها، متون و متا توضیحات و همچنین درون محتوا قرار دهید.

 حضور در شبکه های اجتماعی

امروزه دسترسی گسترده به شبکه های اجتماعی دشوار نیست. بیشتر دوستانی که در شبکه های اجتماعی دنبال می شوند می توانند رتبه شما را با گوگل بالا ببرند و به گروه گسترده ای از خوانندگان جدید یا مشتریان تبدیل شوند.

با استفاده از رسانه های اجتماعی، شما می توانید یک مخاطب را به اشتراک بگذارید. در حالی که به طور کلی ایده خوبی است که در انواع سیستم عامل ها قرار گیرد، می توانید تمرکز خود را محدود به تعداد کمی از مخاطبان مورد نظر خود کنید که بیشتر فعال هستند و مطالب بیشتری را در آن قرار می دهند.
کانال های رسانه ای پیشرو فیس بوک با 2.07 میلیارد کاربر ثبت شده، اینستاگرام با 800 میلیون کاربر و توییتر با 330 میلیون پیجر فعال ماهانه است. دیگر کانال های محبوب شامل LinkedIn، Quora، Reddit و Pinterest هستند. محتوایی که شما در این کانال ها ارسال می کنید باید با USP هر انجمن مانند تصاویر برای Instagram، منافع حرفه ای برای LinkedIn باشد.

شما می توانید استراتژی شبکه های اجتماعی خود را تنظیم کنید تا پست های خود را با توجه به هدف بازار خود سفارشی کنید. این امر آنها را به لحاظ محل، سن، منافع یا جنس مربوط به گروه های خاص مرتبط می کند. به عنوان مثال فیس بوک به شما اجازه می دهد که تنظیمات را با توجه به گروه های خاص تغییر دهید، توییتر دارای فیلترهای محتوا است و LinkedIn مخاطبان را به شبکه های بسیار خاصی از افراد محدود می کند.

شبکه های اجتماعی جایی برای جمع آوری بازخورد، انجام نظرسنجی ها، درک مخاطبان و … است. شما باید در رسانه های اجتماعی فعالانه به فعالیت بپردازید، نبوغ را در روند ها نگه دارید و به سرعت به آنها واکنش نشان دهید. فوق العاده مهم است که محتوا را در این انجمن ها به صورت بسیار جذاب ارائه دهیم. همچنین برنامه ریزی زمان انتشار پست ها یک عامل حیاتی در میزان موثر بودن آنها می باشد.

 بهینه سازی موبایل

امروزه، جستجوهای بیشتر در دستگاه های تلفن همراه از قبل آغاز شده است. موبایل همچنین بخش خوبی از تغییرات را تشکیل می دهند. محیط سایبری در سال 2017 به فروش 6.59 میلیارد دلار در ایالات متحده رسید، که 2میلیارد دلار از آن خریدارهای موبایل بود (افزایش 40٪ در سال 2016). بنابراین شما متوجه خواهید شد که چرا بخش مهمی از استراتژی های SEO شماست تا مطمئن شوید که وبسایت شما friendly است. امروزه، بسیاری از قالب های مدرن وردپرس از قبیل Total و … در حال حاضر ریسپانسیو هستند.فراموش نکنید که بحث (mobile friendly) یک نشریه رسمی رتبه بندی SEO از آوریل 2015 تا به اکنون است.

بنابراین، چگونه وب سایت خود را برای تلفن های موبایل بهینه سازی کنید؟ گوگل دستورالعمل هایی را برای این هدف ارائه داده است. هر المانی در وب سایت شما از محتوا و فونت ها، به رنگ ها و لوگوها باید به صورت کامل بر روی دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده و دسترسی قرار گیر و به خوبی کار کند. شما می توانید بسیاری از ترفند های بزرگ و کوچک را برای رسیدن به این هدف از جمله بهینه سازی تصاویر و به حداکثر رساندن سرعت انجام دهید.

پس از انجام تمام کارهایی که می توانید در بهبود وضعیت سایت در موبایل انجام دهید، فراموش نکنید که وب سایت خود را برای دنبال کردن از طریق تلفن همراه در صفحه Insight PageSpeed یا در آزمون Google Mobile Friendly آزمایش کنید.

 جستجوگرهای محلی

یکی دیگر از عوامل مهم SEO، بهینه سازی موقعیت مکانی برای تعیین افراد در محله یا منطقه جغرافیایی خاص است. نتایج جستجوی محلی، مفید و دقیق توسط گوگل ارجعیت دارد. “نزدیک من” عنوان جستجویی که در حال افزایش محبوبیت است.

علت این افزایش به اندازه کافی در دسترس نیست – دسترسی به Wi-Fi در فضاهای عمومی، برنامه های تلفن همراه و دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا فروش محصولات را توسط خریداران که در نزدیکی فروشگاه شما هستند انجام دهید. اگر میخواهید مشتریان را با استفاده از دستگاههای همراه برای خرید تشویق کنید، قطعا نیاز به توجه ویژه ای به SEO دارید.
شما می توانید با استفاده از NAP (نام، آدرس و شماره تلفن) در هر صفحه شروع خوبی داشته باشید. این داده ها توسط موتورهای جستجو در جستجو با هدف محلی استفاده می شود.

و در آخر با توجه به بالا بودن بار اطلاعات در اینترنت، بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان سایت شما آسان نیست. اما نکاتی که در این پست مطرح شد می تواند به بهبود سئوی وب سایت شما کمک کند و ترافیک وبسایت شما را افزایش دهد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.