۷ روش برای حفظ امنیت وب سایت و جلوگیری از حمله هکرها

امنیت وب سایت

7 روش برای حفظ امنیت وب سایت و جلوگیری از حمله هکرها – بدافزار وب سایت یک واقعیت غم انگیزی است که بسیاری از صاحبان وب سایت ها به صورت روزانه با آن مواجه می شوند. طبق گفته SecurityWeek، حدود 1٪ وب سایتهای فعال هر هفته به بدافزار آلوده می شوند. این عدد به حدود 18.5 میلیون وب سایت اختصاص دارد، در واقع هر وب سایت به طور متوسط 44 بار در روز مورد حمله قرار می گیرد.

7 روش برای حفظ امنیت وب سایت و جلوگیری از حمله هکرها

به این ترتیب، حفاظت از سایت در برابر نرم افزارهای مخرب یک ضرورت است، به توجه به این قضیه که نزدیک به 17 درصد از تمام وب سایت های آلوده توسط موتورهای جستجو در لیست سیاه قرار می گیرند.اگر سایت شما به لیست سیاه اضافه شود، تاثیر منفی بر روی کسب و کار و همچنین اعتبارتان خواهد گذاشت.
در این مقاله، شما هفت روش مختلف برای ایجاد یک سایت امن تر و به حداقل رساندن شانس آلوده شدن به نرم افزارهای مخرب را خواهید یافت.
هفت راه برای حفاظت از وبسایت و آلوده شدن به بدافزار:

1. سایت خود را به طور منظم اسکن کنید

نکته اول ما برای شما این است که سایت خود را به طور منظم با نرم افزارهای امنیتی اسکن کنید. با استفاده از این سرویس ها می توانید تمام سایت خود را در برابر آسیب پذیری های احتمالی، نرم افزارهای مخرب، فایل های تغییر یافته و… اسکن کنید و بررسی کنید که آیا سایت شما به لیست سیاه اضافه شده است یا خیر!

2. پشتیبان گیری منظم را انجام دهید

پشتیبان گیری منظم از وب سایت راه دیگری برای محافظت در برابر بدافزار است زیرا بکاپ تضمین می کند که شما می توانید به سرعت سایت خود به حالت قبل بازگردانید.

لازم به ذکر است که پشتیبان گیری شما باید خارج از محل (هاست) ذخیره شود تا اطمینان حاصل شود که همیشه به آنها دسترسی دارید (در صورتی که ارائه دهنده خدمات میزبانی شما به دلیل حمله امنیتی یا قطع برق مواجه شود)

3. انجام بروز رسانی

راه دیگری برای حفظ امنیت سایت این است که بروزرسانی های منظم را نه تنها برای افزونه های وردپرس بلکه همچنین پوسته و هسته وردپرس خود نیز انجام دهید. طبق آمار، 39.3٪ از سایت های وردپرس آلوده از یک نسخه وردپرس قدیمی استفاده می کنند.

4. سرویس میزبانی خود را ارتقا دهید

اگر از یک سرویس میزبانی مشترک استفاده می کنید،سعی کنید این سرویس را ارتقا دهید.

از هاست وردپرس یا از سرویس مناسب تر برای وب سایت های تجاری مانند VPS یا سرور اختصاصی استفاده کنید.

این سرویس ها دارای ویژگی های امنیتی بیشتری هستند که می توانند امنیت سایت را حفظ کنند.

این ویژگی ها معمولا شامل نظارت امنیتی 24/7، فایروال، گواهینامه SSL و موارد دیگر می باشند.

5. از SSL و HTTPS استفاده کنید

در صورتی که یک سایت تجارت الکترونیک دارید، حتما از HTTPS استفاده کنید.

امروزه HTTPS که پروتکل Hyper Text Transfer Protocol Secure را پشتیبانی می کند، برای تمام وب سایت ها توصیه می شود مگر اینکه شما بخواهید موتورهای جستجو هشدار امنیتی را هنگام بازدید از آن نشان دهند.

HTTPS نسخه امن HTTP است، ارتباطات بین مرورگر بازدید کننده و وب سایت شما را رمزگذاری می کند.

هنگامی که شما یک گواهی SSL را در سایت خود نصب می کنید HTTPS فعال می شود.

توسط یک قفل سبز یا یک نوار سبز در نوار آدرس مرورگر شما شناسایی می شود.

6. استفاده و اجرای رمزهای عبور امن

اگر می خواهید کار هکرها را سخت تر کنید، باید از کلمات عبور قوی و امن در تمام حساب های آنلاین و پروفایل های خود استفاده کنید. گذرواژه شما باید طولانی تر از 8 کاراکتر باشد و شامل ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، عدد ها و نمادها یا کاراکترهای خاص باشد. شما باید یک رمز عبور قوی جداگانه برای پنل وردپرس، سرویس میزبانی وب، سایت ارائه دهنده دامنه و هر حساب دیگر مرتبط با سایت خود داشته باشید. این موضوع برای هر کاربر در سایت شما نیز باید اعمال شود، صرف نظر از نقش آنها. شما همچنین باید هر 6 ماه یکبار رمزهای عبور خود را بروز کنید تا شانس هک شدن را کاهش دهید.

7. یک برنامه فایروال (دیواره آتش) وب نصب کنید

فایروال به عنوان اولین خط دفاع شما عمل می کند.

سایت شما را برای تهدیدات شناخته شده بررسی می کند.

در اصل، فایروال نگاهی به ترافیک ورودی و ارزیابی آن براساس موقعیت جغرافیایی، اطلاعاتی که بازدیدکنندگان درخواست می کنند، و اینکه رفتار آنها چگونه است،دارد.سپس به بازدیدکنندگان امن و موتورهای جستجو اجازه ورود می دهد و ترافیک مشکوک مانند ربات های اسپم و هکرها را مسدود می کند.

از نکات این مقاله استفاده کنید تا سایتتان را امن کنید و از حملات مخرب جلوگیری کنید.

شما همچنین میتوانید در اینجا برترین افزونه های امنیتی را بشناسید و از آنها استفاده کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر مقالات بیشتر در ماهدیس وب باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.