نکات کلیدی SEO برای فروشگاه های اینترنتی

نکات کلیدی SEO

نکات کلیدی SEO برای فروشگاه های اینترنتی – وب سایت‌های تجارت الکترونیک در حال رقابت در نتایج جستجو هستند که محصولات خود را به مردم نشان دهند. چه کسی برنده می‌شود؟ خوب، SEO با قوانین متفاوتی نسبت به قبل بازی می‌کند. در حال حاضر گوگل در نظر دارد که کدامیک از این سایت‌ها برای بازدیدکنندگان مفید هستند. استفاده از وب سایت تجارت الکترونیکی، سرعت بارگذاری، محتوای جالب، نرخ تبدیل، و بسیاری از عوامل دیگر بر رتبه‌بندی‌ها تاثیر می‌گذارند. و این گرایش‌ها در نکات جدید SEO برای وب سایت‌های تجارت الکترونیک منعکس می‌شوند. بیایید چند تا از این موارد را بررسی کنیم.

نکات کلیدی SEO برای وب سایت های تجارت الکترونیک

عنوان های متا و توضیحات

عناوین و توصیفات محصول شما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک کنند که صفحات شما در چه مرحله و رتبه ای قرار دارند. با این حال، اشتباه است که فکر کنید که آنها برای انسان نیستند، زیرا اغلب آنها در نتایج جستجو ظاهر می شوند. به همین دلیل است که هر دوی آنها باید متقاعد کننده و غنی از کلمات کلیدی باشند. آنها همچنین باید طول مناسبی داشته باشند، الزامات و الگوریتم های گوگل برای این موارد اغلب تغییر می کند. در حال حاضر توصیه می شود از 60 کاراکتر برای عنوان برای عنوان و 150 کاراکتر برای توضیحات استفاده کنید. علاوه بر جزئیات مربوط به محصول، شما می توانید کلمات و عباراتی را که افراد احتمالا جستجو می کنند، مانند “بهترین”، “ارزان ترین”، “خرید”، “آنلاین”، “حمل و نقل رایگان” و غیره استفاده کنید.

نشانی‌های اینترنتی فرندلی

یکی از نکات اصلی SEO برای وب سایت‌های تجارت الکترونیک ، مربوط به آدرس ها است. ساختار صحیح نشانی اینترنتی برای کاربر و موتورهای جستجو به آن‌ها اجازه می‌دهد درک کنند دقیقا در چه صفحه و مسیری قرار گرفته اند. ساختار کامل به این شکل به نظر می‌رسد: https://website.com/category/subcategory/product. نشانی اینترنتی باید حاوی کلمات کلیدی برای دسته‌بندی و محصولات باشد. یک دسته یا زیر شاخه ممکن است با دو کلمه همراه خط، فاصله داشته باشد. بخش نشانی اینترنتی محصول می‌تواند طولانی‌تر باشد زیرا باید حاوی جزییات محصولات منحصر به فرد باشد.

Rich snippets

ریچ اسنیپت عبارتی است که برای توصیفِ اطلاعات و داده های نشانه گذاری شدۀ وب سایت ها استفاده می شود و صاحبان وبسایت ها می توانند این داده ها را به کد HTML سایت خود اضافه کنند. Rich snippets به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع و محتوای یک سایت را بهتر درک کنند.که شامل نمایش امتیازات ، نقد و بررسی ها ، نام نویسنده ، نمایش محصول ، دستورالعمل ها ، رویداد ها و … میباشد.

نام و مشخصات محصول

نام هر محصول باید دقیقا به شما بگوید که این محصول چه چیزی است و در مقایسه با محصولات دیگر منحصر به فرد است. این کار را می توان با گفتن نام دقیق ، نام مدل و یا ویژگی‌های کلیدی که محصول را از دیگران متمایز می‌کند ، انجام داد. توضیح محصول منحصر به فرد که متفاوت از تولید کننده باشد ، به این دلیل است که گوگل ممکن است توضیحات تکراری از بسیاری از وب سایت‌ها را فیلتر کند. توضیحات باید در سرتاسر وب سایت ثابت بوده و همان ترتیب ارائه ویژگی‌ها و مزایای آن را داشته باشند.

بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی جزئیات محصول را مقایسه کنند.

تگ ALT و بهینه سازی تصاویر محصول

بسیاری از کاربران به جای استفاده از جستجوی استاندارد هنگام خرید، تصاویر را مرور می کنند.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما نمایش داده می شوند – تگ ALT مربوطه را که موتورهای جستجو را بر روی تصویر نشان می دهد، اضافه کنید. اگر تعداد زیادی از محصولات را داشته باشید، فرآیند اضافه کردن تگ های ALT می تواند بصورت خودکار و با استفاده از افزونه صورت بگیرد. تصاویر باید با کیفیت بالا باشند و در عین حال به درستی بهینه سازی شوند تا بتوانند ماموریت اصلی خود را بدون کاهش ترافیک وب سایت تجارت الکترونیکی خود انجام دهند.

پیشنهادات محصول

ارائه محصولات مرتبط یک تکنیک مشهور است که طول دوره حضور کاربر را افزایش می دهد.

یک صفحه محصول خاص می تواند مشتریان را برای دیدن محصولات مشابه دعوت کند، آنهایی که با این محصول می آیند، محصولاتی که مردم نیز خریداری می کنند، آنهایی که در این دسته هستند و غیره. با استفاده از پیشنهادات محصول، هرگز فرصتی برای تعامل با مشتری حتی در یک مکان ناخوشایند مانند یک صفحه 404 از دست ندهید.

سوییچ به HTTPS

با استفاده از پروتکل HTTPS، تمام داده های سایت رمزگذاری شده و برای هکرها بسیار سخت است.

این و دیگر دلایل برای تغییر به HTTPS برای همه وب سایت ها، مخصوصا برای فروشگاه های آنلاین، قانع کننده است، زیرا آنها با اطلاعات حساس در فرآیند های پرداخت رفتار می کنند. گوگل به وب سایت های ایمن احترام می گذارد و حداقل به یک افزایش قابل ملاحظه ای دست می یابد. علاوه بر این، مرورگرها وب سایت های HTTPS را به عنوان “امن” و وب سایت های HTTP به عنوان “غیر امن” علامت می زنند، که به طور مستقیم در رفتار کاربر انعکاس می یابد.

مقالات با لینک به محصولات

نکات SEO برای وب سایت های تجارت الکترونیک اغلب به محتوای خوب مرتبط است.

مقالات با کیفیت بالا با تصاویر جذاب اغلب رتبه بالایی در موتورهای جستجو دارند.

بنابراین داشتن آنها در وب سایت تجارت الکترونیک شما ممکن است مزیت رقابتی به شما بدهد.

در مقالات شما می توانید لینک های مربوط به محصولات مربوطه را ارائه دهید.

این کار به ویژه در بررسی مدل های مختلف محصول و یا در راهنماهای خرید پر از تصاویر جذاب و یا فیلم ها کار برد خوبی دارد.

محصولات ناموجود

زمانی که یک محصول ناموجود می‌شود، ممکن است همیشه برای کاربرانی که در حال خرید هستند کاملا مشخص نباشد. آن‌ها ممکن است به صفحه اصلی سایت، صفحه دسته‌بندی، یا به صفحه محصول مشابه هدایت شوند، یا یک خطای ۴۰۴ بدون هیچ توضیحی را ببینید. گاهی اوقات، تنها پس از اینکه کاربر شروع به انتخاب رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف برای محصول می‌کند، این پیغام به نظر بسیار آزاردهنده می‌رسد. اگر محصول ناموجود شده‌باشد، باید از ابتدا مشخص شود ، و این پیام باید در صفحه محصول قابل‌توجه باشد.

شما می‌توانید بلافاصله با پیشنهادها محصول که در بالا مورد بحث قرار گرفتیم ، کاربران را تامین کنید.

دسته بندی صفحات

هرگز قدرت صفحات بهینه سازی شده را برای مقادیر خاص محصول نادیده نگیرید.

آنها ممکن است به عنوان صفحات قدرتمند در سایت شما کار کنند.

محتوای متقاعد کننده و منحصر به فرد آنها، با پیوندهایی به محصولات شما، کلید نتایج جستجوی عالی است.

نتیجه

این فقط چند راهنمایی SEO برای وب سایت های تجارت الکترونیک است.

بهینه سازی فروشگاه آنلاین خود را به تیم ما بسپارید و اجازه دهید موتورهای جستجو، فروشگاه آنلاین شما را مانند یک آهنربا را جذب کند.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر مقالات بیشتر در ماهدیس وب باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.